Cum sa folosim telefonul in relatiile cu ceilalti

De ce facem ceea ce facem ? Tony Robbins
8 octombrie 2016
teama - doar un alt obicei
Teama – doar un alt obicei
14 noiembrie 2016

Cum sa folosim telefonul in relatiile cu ceilalti

telefon

Telefonul este de multa vreme un accesoriu foarte important in viata noastra. Iar telefoanele mobile ne-au adus confortul de a vorbi cu oricine oriunde si oricand. Si tocmai acest confort ne facem sa nu fim intodeauna atenti la modul in care il folosim.

Ti s-a intamplat ca – la munca fiind – sa fii deranjat de faptul ca unul dintre colegii tai vorbeste prea tare la telefon ?

Si nu doar la locul tau de munca. Dar si in mijloacele de transport in comun sau chiar pe strada, oamenii considera vorbitul la telefon un lucru atat de normal incat nici nu se mai preocupa de impactul pe care il au asupra celorlalti.

Exista insa niste repere care ne pot ajuta sa folosim telefonul intr-un mod corect si care sa ne dezvolte abilitatea de a ne comporta intr-un mod profesionist. Si asta nu doar la locul de munca.

Controleaza-ti volumul vocii cand vorbesti la telefon.

Unii dintre noi pur si simplu nu constientizam cat de tare vorbim la telefon. Mai ales daca ne concentram asupra persoanei de la celalalt capat. Este foarte important sa invatam sa vorbim la telefon cu acelasi volum al vocii pe care il folosim in conversatiile obisnuite. Facand acest lucru ne asiguram ca nimeni nu este deranjat de conversatia noastra telefonica si ca ea va fi auzita doar de persoanele implicate, adica tu si interlocutorul tau.

Ai trecut cumva prin situatia neplacuta in care sa stai de vorba cu cineva, sa sune telefonul iar persoana care te-a apelat sa vorbeasca atat de tare incat cuvintele ei sa fie auzite si de persoana din fata ta? Neplacuta situatie, nu-i asa ?

Daca ai comutat convorbirea telefonica pe speakerul telefonului, comunica acest lucru persoanei cu care vorbesti la telefon.

Si spune-i daca mai este cineva cu tine in incapere. Poti evita astfel neplacuta situatie in care anumite cuvinte sunt auzite de cine nu trebuie sa le auda.

Sunt importante si melodia de apel aleasa precum si volumul apelului.

Mai ales cand ne aflam intr-o incapere cu alte persoane. Daca soneria de apel si volumul sunt prea stridente, cineva din jurul nostru ar putea avea o reactie neplacuta la adresa noastra.

In aceeasi nota a volumului apelului telefonic, este foarte important sa respectam momentele si locurile in care se cere liniste. Telefoanele mobile au o functie de vibrare care este recomandata sa o folosim atunci cand suntem intr-o sedinta importanta, intr-un curs sau in oricare alt loc si moment in care soneria telefonului ar putea deranja.

Cand suntem intr-o intalnire de lucru sau luam masa impreuna cu cineva, este foarte important sa stim sa alegem cand si la care apeluri telefonice sa raspundem.

Si asta pentru ca, daca nu tinem cont de acest detaliu important, putem transmite celeilalte persoane ca discutia nu este atat de interesanta sau ca ea este mai putin importanta si merita mai mult sa investim timp si atentie in apelurile telefonice primite.

Totusi, daca chiar asteptam un telefon important, este politicos sa anuntam din timp, chiar de la inceputul conversatiei, pentru a evita sa ne punem interlocutorul in situatii mai putin placute.

Iar daca primim un apel telefonic neasteptat dar este important sa raspundem la telefon, ii spunem celeilalte persoane ca „Este important sa raspund” si explica – foarte pe scurt – de ce este important.

Mai mult chiar, atunci cand avem o  intalnire importanta, cel mai bine este nu punem telefonul la vedere.

Mesajul pe care il putem transmite este acesta: „nu meriti timpul meu”. Iar interlocutorul nostru ar putea crede despe noi ca suntem niste fanatici care sunt gata sa renunte la discutia cu ei in schimbul unei convorbiri telefonice. Si chiar daca nu raspundem la telefon cand suna, tot poate fi un factor care distrage atentia.

Ce facem in situatia in care persoana apelata nu raspunde la telefon, dar este nevoie sa ii lasam un mesaj important?

Avem grija ca mesajul lasat in mesageria vocala sa fie un mesaj scurt, succint, rostit cu claritate, prin care informam persoana respectiva de ce am cautat-o. Daca este important sa lasam numarul nostru de telefon, il rostim rar pentru ca sa fie bine inteles. Gandeste-te cat de innebunitor este sa tot dai replay un mesaj doar pentru ca sa reusesti sa intelegi la ce numar de telefon sa suni.

Daca informatia pe care este nevoie sa o transmitem nu „incape” intr-un mesaj scurt si concis, cel mai bine este sa trimitem un email cu toate detaliile importante ce trebuiesc comunicate.

Iar aceasta din urma recomandare este in special valabila pentru telefoanele de serviciu. Este bine sa ne prezentam si sa folosim o formula de salut la fiecare apel primit, mai ales daca este de la un numar necunoscut. Recomandarea profesionistilor in comunicare este sa folosim si numele si prenumele cand ne recomandam. Daca ne prezentam doar cu prenumele, ar putea sa para prea familiar; daca ne prezentam doar cu numele, ar putea sa sune prea abrupt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *